Guru Awards til Negarden 1897

Bildet viser ansatte hos Guru Utvikling og Eva hos Negarden1897

Guru Awards for 3. kvartal 2023 går til Negarden 1897. Artikkelen om gjestebudet som ble holdt her tre dager til ende i fjor høst genererte over 2500 likerklikk. Eier og primus motor Eva Molberg ble både glad og overrasket over utmerkelsen.

– Jeg synes det var veldig bra! Jeg leste det på nettsida – DU VERDEN sa jeg høyt til meg selv! Jeg husker godt det gjestebudet. Det var god stemning og trivelig med flere generasjoner. Og artig å høre at den artikkelen slo så godt an, sier Eva.

Kundekonsulent Anita S. Skavåsen og mediegrafiker og partner Kaia Martine Holter Håkonsen jobber tett sammen med Negarden 1897, og begge er enige om at prisen var vel fortjent!

Å skape virkelighet av kundens drøm

– Familien som leide seg inn for en hel helg for å feire en 60 åring og en 90 åring var i utgangspunktet både reisevante og verdensvante. Og så falt valget på Negarden 1897, ikke langt fra rundkjøringa midt i Flisa. Hva tenker du om det?

– Han hadde gjort en del research på forhånd, og undersøkt flere steder. De hadde jo huset helt for seg selv. Det bidrar til at man kan føle seg hjemme. Det personlige er viktig for meg. Jeg behandler gjestene veldig individuelt, og vil at alle skal føle seg vel. Dette setter jeg høyt, og i tillegg skal det være rent og ordentlig. Jeg er jo ganske nysgjerrig av natur, og blir lett kjent med folk. Jeg møter alle med en åpen holdning, lytter og lodder stemningen. Vil gjestene være i fred eller vil de høre historier? Kanskje har jeg en egen intuisjon for dette? Det gjenspeiler seg i gjesteboka vår, og i kritikkene vi får på booking.com.

Økt aktivitet på nettsiden

Eva forteller at artikkelen har hatt en smitteeffekt.

– At det kom fram slik er veldig positivt for oss og Negarden. Det har bidratt til å øke aktiviteten på nettsiden og i sosiale medier. Vi har blitt synligere både på Instagram og Facebook. Det er flere som har kommet på Afternoon tea – også langveisfra bare for å se plassen og kunne sitte ute i hagen etterpå. Selv om denne sommeren har vært litt kje. Juni var nydelig, men det har vært en del regn etter det. Dårlig vær er jo bremsende både for den som skal på ferie og den som drifter steder med opplevelser. Vi ønsker at folk skal kose seg ute også, og slikt ustabilt vær går hardt utover hagen. Men alt i alt har vi hatt økt trafikk. Dessuten har vi en litt annerledes Afternoon tea her enn på vanlige hoteller – vi har vår egen stil, og legger litt andre ting på fatet. Det er kortreist, hjemmelaget og sesongbetont.

– Det er akkurat sånn vi vil at folk skal oppleve oss, tenkte jeg etter den artikkelen om gjestebudet som så mange likte. Vi gjør vårt ytterste for gjestene våre, for at de skal trives.

Anita S. Skavåsen sier at Facebook-kampanjen har gått over all forventning, og at hun er meget fornøyd med resultatet.

-Det er gøy å se at det vi gjør for kundene våre funker, sier Kaia Martine Holter Håkonsen.

Stor takhøyde

Eva har samarbeidet med Guru i mange år, og har jevnlige møter med dem der strategier og ideer drøftes. Negarden 1897 har gradvis blitt mer synlig.

– Jeg er veldig fornøyd med samarbeidet. Guru har stor takhøyde, det er bra. Jeg opplever åpenhet for mine synspunkter, og vi har diskutert oss fram til mange gode løsninger. Det er ikke så stivt hos Guru, alt foregår på det menneskelige planet. Det er viktig for meg å få fram mine egne meninger. Guru er fleksible, her er det overhodet ikke firkantet. Tvert imot: Det er en åpen tone mellom oss, de er omgjengelige, løsningsorienterte og tilpasser seg kundene sine.

Når ut til hele verden

Mine behov blir møtt og tatt på alvor. Man har jo behov for hjelp til enkelte ting, mens andre saker går som fot i hose. Et typisk eksempel er det at jeg liker å ta bilder selv, jeg synes det er artig. Jeg ser for meg hvordan jeg vil ha det. Og det opplever jeg at Guru lytter til. Men så har du det digitale, der jeg ikke er så sterk. Så får jeg hjelp til det. De hjalp meg blant annet med å sette opp booking.com-profilen. Den er jo global, og når ut til hele verden, noe som har ført til at vi har fått en økning i antall utenlandske gjester. Vi har hatt besøkende fra Italia, Nederland, Tyskland, England, USA og Frankrike.

Bra å ha Guru

– Markedet endrer seg hele tiden, og en annen ting vi har diskutert er reels og hvordan de bør se ut. Jeg synes ofte det er bedre med bilder, men dette er nok et generasjonsspørsmål. Uansett må jeg bli mer kreativ, men jeg driver jo gårdsbruk i tillegg, så tiden og hjernen strekker ikke bestandig til. Det er ikke alltid at jeg klarer å holde fokus på kun ett sted. Da er det bra å ha Guru!

Så vil jeg gjerne få skryte litt av journalisten som skriver artiklene. Det er så lettlest det hun skriver. Hun lever seg inn i stoffet. Når jeg leser artiklene hennes får jeg litt den samme følelsen som når jeg leser romaner.

Flere innlegg

Ta kontakt med oss

bildet viser en ansatt

Rune Skasberg

Daglig leder

bildet viser en ansatt

Irene M. Skoglund

Leder leveranse