Guru Awards til Pars Tepper

Markus Pettersen

-Det er alltid hyggelig å vinne priser. Jeg er veldig fornøyd med annonsen. Den ble akkurat slik vi hadde håpet. Vi har store ambisjoner, og dette var en meget god start på samarbeidet.

Det sier daglig leder Peyman Movafagh hos Pars Tepper, som håper på et langt, tett og ikke minst resultatbringende samarbeid med Guru Utvikling AS i årene som kommer.

Annonse i Aftenposten for kunde, Pars Tepper
Annonse i Aftenposten for kunde, Pars Tepper

 

Tunge løft og hardt arbeid

Det var faren til Peyman Movafagh, Said, som startet sin første spesialbutikk for ekte persiske håndknyttede tepper i Norge i 1979 i GlasMagasinet i Oslo. Siden den gang har Pars Tepper vokst til å bli en av byens største spesialforretninger innen håndknyttede persiske kvalitetstepper.

-Vi er kjent for gode priser, service og kompetanse. Vi importerer direkte fra landene hvor teppene blir fremstilt, og vi kan derfor tilby de laveste prisene i markedet. Vi utfører også vask og reparasjon av alle typer håndknyttede tepper, sier daglig leder Peyman Movafagh, som forteller at Pars tepper nylig flyttet til nye lokaler i handlegaten Bogstadveien 41.

-Tepper er ikke som melk og brød. Det tar som regel lang tid, og det er mange tunge løft og mye arbeid. Men både jeg og mine to medarbeidere koser oss på jobben hver dag.

Markus Pettersen
Det er markedskonsulent, Markus Pettersen, som er kundekontakt for Pars Tepper.

Ambisjoner om videre vekst

Peyman Movafagh og kollegene hans kan massevis om tepper, og har hatt gode resultater så langt med annonsering i trykte medier. Nå ønsker teppespesialisten å bli mer synlig også i det digitale landskapet.

-Vi kan svært lite om digitale medier, men vi har et sterkt ønske om å bli bedre på dette. Vi startet opp med nettbutikk i fjor, og slik det ligger an nå, kommer vi nesten til å nå budsjettet. Men vi ser at det er mye vi kan gjøre bedre. Vi håper å få mange gode strategiske råd om nettsiden vår, nettbutikken, og hvordan vi kan nå ut bedre på de digitale mediene, sier Peyman Movafagh, som har ambisjoner om videre vekst i Norge.

-Hvis dette går bra, kan det godt hende at vi prøver oss internasjonalt også. Det hadde vært veldig moro å prøve oss mot de virkelig store.

 

Laget på kort varsel

«Markedsføringen til Pars Tepper i Aftenposten ble laget på kort varsel. Kampanjen ga resultater i form av salg og pågang i butikk. Designet på kampanjen fikk mye skryt fra både daglig leder i Pars Tepper, og kunder som kom innom butikken», skriver juryen i sin begrunnelse for pristildelingen.

Og det har gått fort i svingene for prosjektleder Markus Pettersen og Kaia Martine Håkonsen hos Guru Utvikling AS, som har designet den prisbelønte Aftenposten-annonsen.

-Vi skrev avtalen i begynnelsen av desember, og den aktuelle annonsekampanjen hadde oppstart i oktober. Dette er en helsides annonse som står på trykk hver fredag i Aftenposten. Det er uvant for oss å jobbe med trykte medier, men det er jo nesten enda mer gøy å vinne for noe vi ikke driver med så ofte, sier Markus Pettersen, og forteller at Pars Tepper og Guru Utvikling AS allerede har nye annonsekampanjer under utvikling.

-Vi har også planer om flere Facebook-kampanjer, Google Ads og en del redaksjonelle saker, så vi kommer til å samarbeide tett i tiden som kommer, forteller markedskonsulent Pettersen.

Flere innlegg

Ta kontakt med oss

bildet viser en ansatt

Irene M. Skoglund

Leder leveranse