Google Ads (tidligere Google AdWords) er betalte annonser over det ”organiske” søkeresultatet til Google. Annonsører i Google Ads betaler pr. klikk, og vi velger selv hvilke søkeord som skal bli synlige, hvilke geografiske områder vi skal annonsere i og til hvilken tid.
Google Ads er en genial markedsføringskanal av flere grunner;
Innen Google Ads er det også flere andre muligheter, bl.a. remarketing, annonsering i Google Shopping og YouTube-annonsering.
Vi diskuterer strategi for hvordan kampanjen skal fungere. Med sin fleksibilitet vil Google Ads kunne tjene dine behov maksimalt, så dine behov møtes av vår gjennomføring.
Basert på behov og resultater fra strategiplanleggingen skaper vi et utkast til kampanje(r) som oversendes til godkjennelse. Du som kunde kommer med tilbakemelding på søkeord, og annonser og basert på kommunikasjon definerer vi oppsett av kampanjen.
Vi lanserer kampanjen basert på oppsettet definert i steg 2. Du legger inn kortinformasjon og kampanjen settes igang.
For å få mest ut av hver krone brukt er oppfølging en viktig del av samarbeidet. Vi går gjennom Google sitt verktøy for å se på resultatene, slik at vi kan optimalisere kampanjen og utføre endringer for å skape mest mulig kvalitet.
Du som kunde velger i hvor stor grad vi skal rapportere tall. Noen vil oppdateres jevnlig, andre ønsker kun å vite at det fungerer. Vi tilpasser oss deretter. Bruk av analyseverktøy for å sammenligne Google Ads med andre markedsføringskanaler er en viktig del av oppfølgingen.
Optimalisering og drift av allerede igangsatte kampanjer.
Følg oss i sosiale medier