Søkemotoroptimalisering (SEO) handler om å tilpasse en nettside for å rangere i det ”organiske” søket i de store søkemotorene. Søkemotorene benytter egne algoritmer for å bestemme rangering på søketreffene. En nettside som lages av Guru Digital er alltid tilpasset søkemotorene. Vi tilbyr også avansert søkemotoroptimalisering, for de som har ekstra behov for utvidet synlighet i de største søkemotorene.
Selger du produkter eller tjenester er det i dag ”et must” å være godt synlig i søkemotorene. Å google har blitt et verb, og når vi utfører et søk i en søkemotor gjør vi dette på behov. Synlighet i søkemotorene handler om å møte potensielle kunder når de er i kjøpsmodus.
Prosessen med optimalisering i søkemotorene skjer ikke over natta, godt forarbeid, god teknisk gjennomføring og oppfølging over tid, fører til et stort volum av besøk fra potensielle kunder. Er nettsiden fylt med godt innhold som engasjerer, vil sjansen være stor for at akkurat din bedrift blir kontaktet.
Det fins utallige publiseringsverktøy og ikke alle kan levere teknisk søkemotoroptimalisering. Vi ser på verktøyet du benytter. Det vil være sløsing av alles tid om jobben ikke lar seg utføre.
Hvor godt er din nettside optimalisert i dag? Hvilke søkeord ønsker du å rangere på? Vi utfører en analyse av hvor du er og hvor du ønsker å være. Google AdWords er genialt for å definere de mest populære søkefrasene.
En stor del av jobben ligger i å utføre endringer som sørger for høyere relevans i søkemotorene. Vi står for teknisk optimalisering. Sammen ser vi på innhold.
Det kan være at nettsiden ikke er optimal i forhold til lastetid eller synlighet for mobilbrukere. Algoritmene for søkemotoroptimalisering går langt over teknisk optimalisering og innhold.
I de fleste bransjer kommer vi langt ved å utføre et større arbeid med en nettside. Resultatene når vi med oppfølging. Bruk av analyseverktøy, Google sine egne verktøy og stadig forbedringer sørger for at vi når våre mål.
Følg oss i sosiale medier