De aller fleste av oss bruker en eller flere sosiale medier daglig eller ukentlig.
Når nesten 3,3 millioner nordmenn, over 13 år, er på Facebook, er kanalen både allemannseie og en viktig arena for informasjon og kommunikasjon.
Vi tror de aller fleste bedrifter har stor nytte av å bruke sosiale medier i sin markedsføring og kommunikasjon. Men ikke bruk den som om en hvilken som helst reklamekanal.
Sosiale medier er kanaler som krever at du som bedrift forstår at bedriften og kunden er likestilte. Forbrukeren har like mye makt som du. Derfor er det lite smart å pøse på med typiske «løp & kjøp»-tekster hele tiden. Sosiale medier krever at vi som bedrifter tenker – som mennesker.
Ofte får du bedre omdømme av å by på deg selv – og dine ansatte. Den gode historien om hvordan bedriften ble til gir mer oppmerksomhet enn rene produktomtaler.
Din bedrift vil ikke nødvendigvis få flere kunder ved at dere kjører en lik- og del-konkurranse. For hva hjelper det å ha mange likerklikk på Facebook-siden, om de aller fleste ble med fordi de kunne vinne en iPad?
Vårt råd til bedrifter som vil satse på sosiale medier er:
Vi opplever ofte at bedrifter har god intensjon om en tilstedeværelse på eksempelvis Facebook. Men at man glemte at kanalen trenger kontinuitet. Det er ikke nok med skippertak for å få lojale følgere, som fører til mer salg i kassa.
Vår erfaring er at først når det er avsatt nok oppmerksomhet i bedriften, og resursene er flyttet fra tradisjonelle medier til digital synlighet, ja da kommer resultatene.
Derfor har vi laget Guru Digital som gir deg synlighet gjennom året. Både på nettsiden, via Google, på sosiale medier og nyhetsbrev. Og det beste av alt er at du er sikker på at alt blir gjort – til en avtalt månedlig pris.
Legg alt over til oss. Vi produserer innhold basert på deres nyheter og sprer nyhetene gjennom sosiale medier for deg.
Ønsker du å drifte egen kampanje, men trenger kunnskap om hvordan du best løser det. Vi holder kurs som omhandler bruk av de største kanalene innen sosiale medier.
Ipsos lanserer hvert kvartal statistikk om bruk av sosiale medier i Norge. Noen tall å notere bak øret:
Følg oss i sosiale medier