Hvordan synliggjøre bedriften din i tøffe tider

Bildet viser Robert Bekkesletten

Å holde hjulene i gang når økonomiske stormer raser kan være en prøvelse for de fleste bedrifter. Når rentene stiger, strømprisene skyter i været og prisveksten er i høy sigarfart, er det fornuftig å revurdere markedsføringsstrategien. Her er noen konkrete grep du kan ta for å være synlig og konkurransedyktig, selv når markedet virker ugjestmildt.

Å være synlig i tøffe tider handler ikke bare om å opprettholde eksponering, men også om å være smidig, kreativ og effektiv med begrensede ressurser. Ved å følge disse punktene kan du ruste din bedrift til å skinne selv når stormen herjer.

Les mer om hvordan vi jobber systematisk med synlighet

Evaluer og tilpass

Gjør ikke som i fjor bare fordi det er det vanlige. Ta en kritisk titt på hva som fungerer og hva som ikke gjør det. Ved å evaluere kvartalsvis kan du tilpasse markedsbudsjettet ditt etter behovene og utfordringene som oppstår. Fleksibilitet er nøkkelen når landskapet endrer seg, så vær åpen for justeringer underveis.

Prioriter

Kutt ikke med ostehøvel – sats heller på effektivitet. Ved å velge målrettede og målbare markedsføringstiltak kan du oppnå bedre resultater med mindre budsjett. Her kommer Guru Digital inn i bildet. En abonnementstjeneste som tilbyr kontinuerlig støtte og kvartalsvis planlegging sikrer at hver krone brukes optimalt.

Vær kreativ

I tøffe tider er det tid for å tenke utenfor boksen. Kanskje er det på tide å utforske nye kanaler eller prøve en mer kreativ tilnærming til markedsføringen. Små justeringer kan noen ganger ha stor effekt. Vær smidig og våg å eksperimentere for å finne de rette løsningene.

Les mer om hvordan vår abonnementsordning fungerer

Prioriter lønnsomhet

Ikke glem å holde øye med lønnsomheten i hvert markedsføringsskritt. Det handler ikke bare om å være synlig, men også om å sikre at hver investerte krone gir tilbake avkastning. Guru Utviklings tilnærming med kvartalsvis evaluering bidrar til å holde fokus på lønnsomhet samtidig som synligheten opprettholdes.

Kommuniser med styret

Ta med deg en tydelig plan til styret som viser hvorfor kutt ikke er løsningen. Presenter heller en strategi som tar hensyn til markedets utfordringer og hvordan Guru Utvikling kan bidra til å navigere gjennom dem.

Er du klar til å utarbeide en robust tiltaksplan for å møte disse utfordringene? Kontakt oss for å få hjelp til å utforme en solid plan som sikrer synlighet og vekst, selv i tøffe tider.

bildet viser en ansatt med en kaffekopp

Robert Bekkesletten har snart 30 års erfaring fra salg, salgsledelse og kommunikasjon. Han har coach- og ledererfaring fra Telenor Media, Mercuri International og HS Media. Og fra 2015 har han vært medeier i Guru Utvikling AS. Robert drives av å skape resultater for sine kunder.

Flere innlegg

Ta kontakt med oss

bildet viser en ansatt

Irene M. Skoglund

Leder leveranse