Lagertømmingskampanje vant Guru Awards for Nordcon AS

Bildet viser Jørn Kirkeby hos Nordcon og Robert Bekkesletten hos Guru Utvikling

En oppsiktsvekkende vellykket “lagertømmingskampanje” førte til at containerleverandøren Nordcon AS stakk av med prisen Guru Awards for tredje kvartal 2023. Daglig leder Jørn Kirkeby er svært fornøyd med både kampanjen, prisen og samarbeidet med Guru Utvikling AS.

-Dette kom litt som lyn fra klar himmel. Jeg visste ikke at vi var nominert engang. Det er selvsagt alltid moro å vinne en pris, og jeg må si at denne kampanjen var både kreativ og fint utført. Lageret vårt er kraftig redusert. Uten å vite tallet helt nøyaktig, kan jeg si at vi i alle fall har solgt 100 containere som følge av kampanjen, sier Jørn Kirkeby.
-Samarbeidet med Robert Bekkesletten og Guru Utvikling AS har gitt oss et helt annet fokus på sosiale medier og digital markedsføring, og virkelig gitt valuta for pengene.

Container freak siden 1994

Jørn Kirkeby har vært med på salgssuksesser før. På 90-tallet var han nøkkelmann og frontfigur i selskapet GMM, som var desidert størst på containermarkedet i Skandinavia. I 2014 etablerte han Nordcon AS sammen med fire kolleger fra GMM.
-På Linkedinprofilen min står det container freak siden 1994. Det er det jeg kan og det jeg har lyst til å jobbe med, sier Kirkeby.
-Vi startet Nordcon AS i 2014 ut fra en ide om økt fokus på kunders behov for rasjonelle og individuelle løsninger. Vi ønsker å være bindeleddet mellom kunde og produsent for å utvikle og levere formålstjenlige produkter.

Utstyr for en rekke bransjer

Nordcon AS leverer containere og komprimerende utstyr for en rekke bransjer og bruksområder. Selskapet benytter seg av ledende europeiske produsenter, og er kjent for kort leveringstid selv i perioder der logistikk har vært utfordrende. De har også en lagerbeholdning av de mest etterspurte produktene. Dette var bakgrunnen for den prisvinnende kampanjen.

-Kunden trengte å tømme lageret for en del containere. Vi benyttet oss av tradisjonelle løp-og-kjøp-virkemidler, noe som er litt uvanlig i denne type virksomheter. Vi laget en godt synlig CTA-knapp på forsiden av nettsiden. I tillegg satte vi opp en Facebook-kampanje, som ga imponerende gode resultater, forteller kundeansvarlig Robert Bekkesletten hos Guru Utvikling AS.

Appellerte til kunden

Robert Bekkesletten fremhever nettstedets tydelige «Lagertømming – Alt skal ut – Se her» på forsiden som en effektiv måte å fange besøkendes oppmerksomhet og direkte oppfordre handling. Han synes det er spesielt oppsiktsvekkende at kampanjen også nådde ut til et helt nytt publikum.

-Ved å gjøre det så enkelt som mulig for kundene å finne og reagere på behovet for å bytte beholdningen av containere, gjorde dette at nettstedet fungerte som en effektiv salgstrakt. Oppdateringen av landingssiden med oppdatert lagerstatus var også et smart trekk. Dette ga kundene direkte tilgang til relevant informasjon, noe som sannsynligvis økte konverteringsgraden betraktelig, også fordi prisene ikke lå på nettsiden. Man måtte ta kontakt, sier Bekkesletten.

-Når vi ser på annonseresultatene, kan man virkelig se den store rekkevidden og eksponeringen kampanjen oppnådde på Facebook. Med over 150.000 i rekkevidde og 450.000 visninger av annonsene i løpet av kampanjeperioden i Q3, viser dette hvor godt kampanjen nådde ut til målgruppen. At nesten 10.000 mennesker klikket seg inn på nettstedet, indikerer ikke bare effektiviteten av annonsene, men også at de var relevante og appellerte til publikum.

Imponerende resultater

Guru Awards-juryen var særlig imponert over resultatene lagertømmingskampanjen skapte for Nordcon AS: «Det mest overbevisende resultatet av denne kampanjen er imidlertid den daglige tilstrømningen av henvendelser og leads til salgsavdelingen.

Å generere kontinuerlig interesse og potensielle kunder på daglig basis er en indikasjon på kampanjens suksess i å skape et engasjerende budskap som resonerte godt med målgruppen. Samlet sett, med en kombinasjon av en klar CTA, oppdatert landingsside, imponerende annonseresultater og viktigst av alt, daglige leads og henvendelser som resulterte i høy ROI», sier juryen i sin begrunnelse.

KONTAKT OSS

Flere innlegg

Ta kontakt med oss

bildet viser en ansatt

Rune Skasberg

Daglig leder

bildet viser en ansatt

Irene M. Skoglund

Leder leveranse