Leadsgenerering med hjelp av LinkedIn

Gjør som vi sier – ikke som vi gjør kan ofte bli en problemstilling for mange både privat og innen business. I Guru Utvikling sier vi at leadsgenerering med hjelp av LinkedIn er smart og enkelt. Men gjør vi det selv?

For to uker siden tok daglig leder Rune Skasberg tak i sitt eget nettverk på LinkedIn med et ønske om å skape ny aktivitet. Bakgrunnen var innholdet vår salgsleder Robert Bekkesletten predikerer i våre SoMe-kurs – nemlig at det er mulig å skape business over en lavterskel henvendelse. Uansett om du har et stort eller lite nettverk, om kontakten din er sterk eller svak, så er dine kontakter på LinkedIn sterkere enn et vanlig kaldt prospect.

Derfor ble inngangen å sende melding via LinkedIn sin egen posttjeneste, til utvalgte kontakter for å be om en kaffe. Responsen var formidabel! 8 av 10 responderer, og hyggelig nok vil mange sette av tid til en prat. Med andre ord kommer vi til bordet med beskjeden innsats. Ingen kalde telefoner – ingen lange samtaler med innsalg. Kun en melding med kort info om Guru Utvikling og et ønske om en kaffe dersom man ser muligheter for et samarbeid innen digital markedsføring og salg.

– Hvorfor jeg ikke har gjort dette oftere og tidligere er for meg en gåte, sier Rune på vei hjem fra en ny møtedag i Oslo.

Det er så mange spennende baller som er satt i spill takket være et nettverk på LinkedIn og noen få timers gjennomgang av kontaktbasen. Dette må, skal og vil bli gjort oftere i fremtiden!

Har du lest denne? 9 tips for bedre profil på LinkedIn

Flere innlegg

Ta kontakt med oss

bildet viser en ansatt

Rune Skasberg

Daglig leder

bildet viser en ansatt

Irene M. Skoglund

Leder leveranse