MED FOKUS PÅ KUNDEREISEN

MED FOKUS PÅ KUNDEREISEN

by Guru Utvikling oktober 23, 2020

Irene M. Skoglund forlot sin stilling, som butikksjef, og våget spranget over til en annerledes jobb i Guru. Hun har arbeidet i butikkbransjen i 25 år og elsker å jobbe med mennesker og kundeservice. Irene er 47 år og ikke spesielt skvetten, forteller hun.

ØNSKET NYE UTFORDRINGER

– Hvorfor valgte du å skifte beite?

– Jeg hadde lyst på nye utfordringer og tenkte at dersom jeg skal bytte jobb er tiden riktig akkurat nå. Jeg sluttet i KappAhl allerede i januar, og forlot en flott jobb og en butikk som blomstret. Jeg hadde fulgt med på Guru Utvikling i flere år og da jobben som leder for Kundesenteret ble utlyst, søkte jeg, og begynte her 1. juni.

FAGBREV I SALG OG SERVICE

– Hva slags bakgrunn har du?

– I tillegg til de tjuefem årene med butikkerfaring og ledelse har jeg har fagbrev i salg og service. Jeg har også vært innom journalistikk og foto, jobbet i radio flere år og tatt mediefag på folkehøyskole.

FOKUS PÅ DEN INDIVIDUELLE KUNDEN

– Kommer det til nytte i denne jobben?

– Jeg jobber jo også her med nettopp salg og service og kundebehandling. Fokuset er på kunden og hva vi kan hjelpe med. Teorien er bra å ha, men praktisk erfaring er gull verdt. Alle kunder er forskjellige, og man må tilpasse seg hver enkelt. I Guru ønsker vi å ta vare på kundene våre, vi ønsker at de skal oppleve at de har oss som en god støttespiller.

– Vi må avdekke kundens behov. De kommer til oss for bistand og veiledning. Kanskje ønsker kunden større trafikk på nettsiden sin, eller økt salg. Jeg synes det er veldig artig å tilpasse seg enhver kundetype. Jeg bruker mye intuisjon, og har en magefølelse som jeg har lært meg til å stole på. Det er helt vesentlig å ha en god og tett dialog med kunden. Først må man skape tillit. Humor er også viktig. Du kan starte samtalen med noe som interesser kunden, noe som de er fortrolige med, og føler seg trygge i, noe som er kjent for dem. Og så må man lytte.

LØFTER HVERANDRE

– Hvordan har denne første tiden i Guru vært?

– Den har vært hektisk, men utrolig lærerik og givende. Det skyldes det tette og gode samarbeidet vi har innad i Guru og med partnere, følelsen av å være i et team, at vi løfter sammen. Alle har tatt meg godt imot, og de er hele tiden åpen for spørsmål. Selv om det er mye nytt, synes jeg at jeg har kommet godt i gang med produksjonen, mye takket være gode og støttende kolleger. Samtidig kan det være en fordel å være nyansatt og se på saker med nye friske øyne. Det kan åpne for litt andre måter å jobbe på, noe som gagner både Guru og kundene våre.

KUNDEREISEN FØRSTEPRIORITET

– Hva er dine tanker om hvordan dere kan serve kundene enda bedre i fremtiden?

– Vi må prioritere riktig og bruke god tid på kundene. Kunden må alltid komme i første rekke. Det er dem vi lever av, og vi ønsker det beste for dem. I tillegg må vi skape det tillitsforholdet jeg snakket om tidligere, vi må skape et team med kunden, slik at de er helt trygge på å bruke oss som sparringspartner. Det er kanskje ekstra viktig i den situasjonen vi befinner oss i akkurat nå. Vi lever i en usikker tid. Jeg ønsker å videreutvikle og ha fokus på kundereisen. Vi skal sørge for å ta vare på kunden, fra første kontakt og videre fremover.

FJELL OG YOGA

– Hva bruker du tida på når du ikke jobber?

– Jeg er ute. Jeg er en friluftsglad jente, liker turer i skog og mark og på fjellet. Jeg elsker å holde meg i form, og delta i barnas fritidsaktiviteter. Jeg er glad i yoga. Det holder kroppen i balanse og form. Jeg er et ja-menneske, tar på meg verv og kjører på. Men har blitt litt flinkere til å ta vare på meg selv med årene.

IMPONERT AV JENS

– Og sånn helt på tampen, hvem ville du spist middag med, hvis du kunne få velge fra hele den vide verden?

– Det var et godt spørsmål. Jeg tror det må bli Jens Stoltenberg. Han kunne jeg tenkt meg å snakke med angående 22. juli – hvordan klarte han å stå i den stormen? Både som veldig berørt selv, og samtidig håndtere et helt land. Jeg er umåtelig imponert over ham.

– Hva er det beste med Guru da?

– At det er en solid bedrift med sunne og lønnsomme verdier. Det er en arbeidsplass og en gjeng som hele veien ønsker å utvikle seg, og som jeg er stolt av å være en del av!

Motta nyhetsbrev fra oss

Nyhetsbrev fra Guru Digital
Meld deg på

INTERESSERT I GODE TIPS OM DIGITAL SYNLIGHET?

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta nyheter rett i din e-postleser
close-link