-Jo mer jeg ser på den, jo bedre synes jeg den blir. Den nye logoen har blitt svært godt mottatt, ikke bare her på huset, men også av de eksterne som har sett den, sier daglig leder Hans Otto Veflen hos Veflen Entreprenør AS, som er svært fornøyd med den nye logoen, som er designet av grafisk formgiver Kaia Martine Håkonsen hos Guru Utvikling AS.
-Det er veldig hyggelig med gode tilbakemeldinger. Det er jo fornøyde kunder vi lever av, sier Kaia Martine Håkonsen.
En kombinasjon av tradisjon og innovasjon
-Vi har hatt den gamle siden 2005, og den har fungert veldig bra for oss. Men vi har stadig et ønske om å fornye oss, og vi tror at ting kan bli enda bedre. Den nye logoen er enklere og kanskje noe mer moderne i form og font. Firmaet vårt er snart 70 år, men vi mener selv vi er både innovative, ungdommelige og fremoverlente. Likevel ønsker vi å ta vare på tradisjonene og røttene våre, så en kombinasjon av tradisjon og innovasjon er kanskje den beste beskrivelsen på den nye logoen, forteller Hans Otto Veflen.
Den nye logoen til Veflen framstår som offensiv, visuell, kraftfull, solid og moderne ifølge mediegrafiker Kaia Håkonsen hos Guru Utvikling.
En smooth prosess
Kaia Martine Håkonsen forteller om en «smooth prosess» der logoarbeidet stort sett har gått på skinner.
-Veflen er veldig greie samarbeidspartnere. De har vært kunde hos oss i mange år, så vi kjenner hverandre godt. Vi kjenner dem som en offensiv og fremoverlent bedrift, og ønsket om å oppgradere seg med en ny logo viser hvor spenstige de faktisk er, mener den grafiske formgiveren, som mener den nye logoen framstår som offensiv, visuell, kraftfull, solid og moderne, men likevel gjenkjennelig.
-Den grønne sirkelen representerer den lange og rike tradisjonen til Veflen. Sirkelen er nemlig bokstaven O, etter grunnleggeren Otto Veflen.
Anbefaler bedrifter å etablere en profilmanual
-Når vi jobber med våre kunder er det ofte vi ser at dokumentasjon som logofiler, farger og fonter er mangelfullt. I slike tilfeller anbefaler vi å etablere en profilmanual slik at hele bedriften/organisasjonen er kjent med hvordan selskapet ønsker å profilere seg, avslutter mediegrafiker Kaia Håkonsen.
Ønsker du å oppgradere bedriftens grafiske profil, eller rett og slett på kontroll over dagens? Ta kontakt med Kaia ved å fylle ut skjemaet under.