– Vi valgte Guru Utvikling på grunn av pris, løsninger – og at de har mer kompetanse enn bare å lage nettsider. Vi prioriterte god pris og god kompetanse.
Det sier Seth Ueland Chancy, leirstedsleder for Det Norske Misjonsselskap (NMS).
NMS eier og drifter blant annet flere leirsteder i Norge i forbindelse med deres misjonsarbeid både i Norge og resten av verden. Misjonsselskapet ønsket en ny leverandør av nettsidene til de ulike leirstedene. Fasiten ble 14 splitter nye websider i regi av Guru Utvikling som har jobbet tett på NMS de siste ukene.
– De hadde flere gode løsninger som var til vesentlig besparelse for oss. Guru har flere gode løsninger som ikke medfører store kostnader, deriblant annet WordPress-løsningen, sier Chancy.
Han leverte et sett med krav til spesifikasjoner som de så for seg i deres nettsider. Guru leverte så løsninger basert på ønskene, og siden har samarbeidet fungert prikkfritt.
Leirstedlederen vil også skryte av multikompetansen som Guru sitter på, og at dette også var en vesentlig faktor da de skulle finne en ny leverandør av nettsider.
– For meg så er ikke Guru bare en bedrift som kan websider, men de fungerer på mange måter som et godt, gammeldags reklamebyrå. De sitter på salg- og markedsføringskompetanse, og i tillegg får vi mulighet til å kjøpe tjenester innenfor webproduksjonen som betyr at det fremdeles er en besparelse for oss der vi ikke måtte ha tid eller kompetanse til å få gjort det selv, sier Seth Ueland Chancy.
Viktigheten av å ha nettsider står sterkt. Når hele 14 leirsteder trengte ny nettside, ville NMS også ha en ny designprofil som gjenspeiles hos alle nettsidene.
– Det er viktig for oss at leseren med en gang får et inntrykk av at dette er en NMS-leir. Så en viktig del av samarbeidet med Guru var nettopp å få en gjennomført grafisk profil.
– Samtidig må jeg rose Guru ekstra, for deres kundeserviceinnstilling har vært fenomenal. Ikke bare får vi svar på det vi spør om, men de er proaktive på å få ting på plass, legger Chancy til.
Viktigheten av å ha en nettside står sterkt for NMS, til tross for den enorme utviklingen som skjer innenfor sosiale medier. Men han undervurderer ikke samspillet mellom for eksempel Facebook og nettsidene deres.
– I stedet for push-marketing, så jobber vi heller mot pull-marketing. De sosiale medie-kanalene, som for eksempel Facebook, er en viktig kanal for å generere trafikk inn til våre nettsider. Men lesere trenger fortsatt en god nettside for å få informasjonen de trenger, forteller Chancy.
– Vi setter stor pris på tilbakemeldingen fra NMS og Seth, og gleder oss til fortsatt godt samarbeid i årene som kommer sier Rune Skasberg, Daglig Leder Guru utvikling, i en kommentar til den svært hyggelige tilbakemeldingen fra Seth Ueland Chancy.
Disse sidene er nå lansert:
www.mesnali.no
www.campsjusjoen.no
www.alvera.no
www.kvineset.no
www.fjelltunleirsted.no
www.himmelhav.no
www.fjordglimt.no
www.furutangen-misjonssenter.no
www.havglimt-leirsted.no
www.kjeldsund.no
www.solsetra-misjonssenter.no
www.stenbekk.no
www.tommerneset.no
www.mjuklia.no
www.aptacamping.no