Tranemo Workwear AS har medvind i seilene som aldri før. I løpet av få år har leverandøren av vernebekledning vokst til å bli blant de ledende på sine områder her i landet, og så langt i år har veksten vært på ikke mindre enn 38 prosent. Det er nå tre år siden selskapet skrev avtale med Guru Utvikling AS, og så langt har samarbeidet fungert upåklagelig.
-Vi skal vel ikke ta for mye av æren for at det går så bra med denne kunden, men det er moro å kunne bidra til så gode resultater. Tranemo Workwear AS er en veldig spennende kunde. Positive og proffe folk som er åpne for nye ideer og som er lette å samarbeide med, roser Steffen Aaserud, som er leder for Oslo-kontoret til Guru Utvikling AS.
Fungerer veldig bra
Også markedssjef Frank Melbye hos Tranemo Workwear AS har mye pent å si om dette samarbeidet.
-Det fungerer veldig bra. Nå har vi videreført avtalen for tredje året, og føler at Steffen og kollegene hans begynner å kjenne oss og produktene våre. Dessuten har vi de samme verdiene. Vi er et lite selskap med fremoverlente og ambisiøse folk, og vi hadde lite lyst til å drukne i et av de store reklamebyråene. Det var perfect timing at de kontaktet oss akkurat da de gjorde, og det har vært både givende og morsomt å samarbeide med Guru.
Skaper masse trafikk
Så langt har samarbeidet resultert i adskillige redaksjonelle saker, kampanjer på Instagram og Facebook, Google-annonsering og foto- og videoopptak.
-I fjor kom også Youtube-kanalen inn i mixen, og vi la litt mer vekt på Google-remarketing og Linkedin. I år har vi også tatt inn i avtalen distribusjon av månedlige nyhetsbrev.
– Tranemo Workwear AS hadde et ønske om å bli mer synlige i den digitale verden, og det har vi lykkes godt med. Vi får masse trafikk, kommentarer og forespørsler på det vi legger ut, sier Steffen Aaserud.
Blir lagt merke til
Satsingen til Tranemo Workwear AS har blitt lagt merke til hos moderselskapet i Sverige.
-Vi har bare fått positive tilbakemeldinger fra svenskene på den digitale satsingen vår, og vi er svært langt fremme på sosiale medier i forhold til våre øvrige søsterselskaper. Folkene i Guru er flinke til å ta i ting. De vet hva som fungerer og de skjønner hvordan vi tenker. De er veldig strukturerte og kommer med meget gode planer. Den grafiske profilen har også blitt riktig bra, mener Frank Melbye, som trekker fram to videoer som foreløpige høydepunkt i samarbeidet.
-Videoen med LSK-kvinner som spiller fotball på en byggeplass iført verneklær og sko førte til massevis av positive tilbakemeldinger, ikke minst fra trener og fotballegende Hege Riise og de andre LSK-damene. Og en av videoene vi laget for verneskoen Elten ble så godt mottatt, at produsenten selv ville ha den, forteller markedssjef Melbye, som varsler flere spennende saker utover høsten.
Videoen kan du se her:
Har du lest disse sakene?
-Jo bedre vi kjenner kunden vår, jo bedre jobb kan vi gjøre!
Miljøskadd?! Irene Skoglund tenker seg om et øyeblikk før hun bryter ut i latter. Jo, kanskje det. 30 år med detaljhandel og kundebehandling gjør noe
Våre beste tips for å utvikle en ny nettside
Å utvikle en ny nettside kan være utfordrende, men også et veldig spennende prosjekt. En god nettside kan styrke din merkevare, tiltrekke nye kunder og