- Nytt design
- Mer vekt på lokal plassering
- Stillingsannonser til alle
- Støtte for Stories
Det var Helt Digital som i forrige uke meldte at Facebook nå gjør store endringer på Facebook-sider.
Er du administrator på en Facebook-side har du kanskje sett melding om endring av mal og design på mobil. Designet vil i større grad vise handlingsknapper (bestill, ring, arrangement og anbefalinger). Hensikten er å gi bedre brukeropplevelse
Facebook-sider får publisere egne Stories
Andre endringer er at Facebook-sider får publisere egne Stories, og promotere disse. I tillegg vil stillingsannonser komme på alle sider. Hvilket betyr at du kan lyse ut ledige stillinger, og folk kan søke jobb direkte fra Facebook-siden din. Facebook vil vise frem relaterte sider på Facebook-siden din (også dine konkurrenter).
Egen aktivitetskalender og byguide
Facebook Local blir egen seksjon i Facebook. Seksjonen gir deg forslag til alt fra arrangementer til anbefalte kafeer, restauranter og andre bedrifter. Innholdet i seksjonen er identisk med Facebook Local-appen som ble lansert i 2016, i følge Helt Digital.
Se noen av endringene her: (Ekstern lenke til Facebook)
Facebook vil «ri av stormen» – tror jeg!
2018 har vært et turbulent år for Facebook. Med data på avveie og sviktende omdømme. Og mange har dømt de (med rette) hardt. Jeg skal ikke si og mene mye om aksjekurs og brukervekst globalt.
Men det faktum at over 3,4 millioner nordmenn har en profil på Facebook – og at 83% er innom plattformen daglig, gjør at vi fortsatt snakker om den største, segmenterte, markedsplassen – noensinne!
Fordi:
Du kan, om du vil, plassere en digital annonse utenfor hvert eneste hus, hytte og leilighet i Norge. (omtrent sånn som på dette bildet fra Pixabay.com)
Hilsen Robert:-)